Dualstar
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Mary-Kate és Ashley pici baba koruk óra hatalmas és hűséges rajongótábort vonzottak maguk köré. Szüleik már korán felismerték, hogy ezt a lehetőséget vétek lenne kihasználatlanul hagyni, ezért egy kitűnő ügyvéddel, Robert Thorne-nal 1993-ban megalapították a Dualstar Enterainment Groupot, amely az össze Olsen-kiadvánnyal és -termékkel kapcsolatos ügyet intézi.
A Bír-Lak című sorozat utolsó részét 1995-ben forgatták. Egy színész számára valamely népszerű sorozatban játszani olyan, mint a lottóötös, amikor viszont vége van, az a tragédiával egyenlő. Az Olsen ikreknek szerencséjük volt, hiszen addigra már biztos lábon állt a saját cédük, és ügyes menedzserüknek köszönhetően kész terveik voltak a folytatásra. Több olyan filmet forgattak, amelyeket kizárólag videón jelentettek meg, és olyan népszerű aját sorozatokat készítettek, mint a MAry-Kate és Ashley kalandjai (The Adventures of Mary-Kate & Ashley) vagy a You're Invited to Mary-Kate & Ashley's..., nagyobb mozifiljeik, mint a Kettőn áll a vásár vagy a New York-i bújócska pedig szintén komoly sikereket arattak. Az Olsen ikrek körülbelül 40 videót jegyeznek, több mint 15 nagylemez jelent meg a nevük alatt, könyveiket pedig 30 milliónál is többen vásárolták meg. A CNN már 1993-ban 300 millió dollárra becsülte az ikerpár "értékét" - el lehet képzelni, hogy ez a szám mára mekkorára nőhetett...
Tizenkét évtelt el azóta, hogy a cég ltrejött, és a családi vállalkozásból időközben egy 1 milliárd dolláros médiabirodalom lett. Amikor Thorne lett a lányok menedzsere, hamar elérte, hogy az akkor hároméves gyerekek fizetése epizódonként 4 ezer dollárról 25 ezerre nőjön, és közben felépítette a videofilmekkel és ajándéktárgyakkal foglalkozó vállalatot is.
Az ikrek 2005. január 26-án jelentették be, hogy átveszik az irányítást, az ötvenéves Thorne pedig elhagyja a céget. "Tizenöt éven át napi 20 órát dolgoztam, itt az idő, hogy egy kicsit pihenjek" - nyilatkozta az In Touch magazinnak. Thorne igazi úriemberként nem volt hajlandó arról beszélni, hogy vajon mennyiért adta el a résztulajdonát Mry-Kate-nek és Ashley-nek, egyszerűen csak annyit mondott, hogy az üzlet közös megegyezésssel jött létre, és ő tiszteletben tartotta az ikrek kívánságát. De vajon mit kezdenek majd a Dualstarral? Késégtelen, hogy az elmúlt években rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek a színészet és a filmezés terén, ám az üzleti élet egészen már. A sajtó azonnal elkezdte találgatni, hogy meddig lesznek képesek szinten tartani a virágzó céget, lesznek-e új ötleteik, és véghez tudják-e majd vinni a terveiket.
A helyzet igencsak kiélezett volt, hiszen ahogy az ikrek betöltötték a tizennyolcat, nagyon sok változással kellett szembenézniük. Már régen nem azok az édes kis tipegők vagy huncut kislányok, akikért a gyerekek elrángatják a szüleiket a moziba, és megvetetik velük az Olsen-termékeket. Felnőttkorba léptek, már problémák foglalkoztatják őket, és egyre inkább vágynak arra, hogy komolyabb filmeket készítsenek. Hogy a régi rajongók követik-e őket, lutri. Hogy képesek lesznek-e újabbakat toborozni, még nagyobb lutri. Ráadásul mindezt egy profi, sokat tapasztalt üzletember nélkül kell majd véghezvinniük.
"Jelenleg mindketten az egyetemi tanulmányaikra koncentrálnak, és a legfontosabb dolog mindannyiunk számára az, hogy Mary-Kate egészsége teljesen helyraálljon" - magyarázta Michael Pagnotta, az ikrek publicistája. Igaza lehetett, hiszen abban az esetben , ha az ifjú hölgy nem lett volna képes leküzdeni az anoraxiát, teljesen tönrketehette volna az Olsen-imidzset és ezzel együtt a céget is. Szakértők szerint sajnálatból nem vásárolnak az emberek, eért arra semmiféleképpen nem lehetett számítani, hogy ekkor is tovább virágzik majd a vállalat.
A Los Angeles-i központú Dualstar hatalmas és erős birodalom. 2004-es forgalmukat például 1 milliárd dollár körülire becsülik, ami a mary-kateandashley könyvek, videók, babák, ruházati és kozmetikai termékek eladásából áll össze. A bevétel jelentős részét az amerikai vásárlók adják, csak körülbelül 15 százalék érkezik máshonnan.
Egy interjúban Thorne elmondta, hogy szeretnék, ha olyan birodalmat építhetnének fel, mint Disney, aki a rajzfilmjeivel a gyerekeket célozta meg, de a Touchstone védjegy alatt felnőtteknek is készítenek filmeket, tehát más közönséget is el tudnak érni. Maty-Kate úgy hiszi, hogy bár ők maguk már túl vannak a gyerekkoron, régi filmjeik és sorozataik tévés ismétléseivel újra meg újra képesek megfogni a fiatalabbakat.
Az utóbbi időben úgy tűnik, mintha egyre nagyobb hansúlyt helyeznének a fiatal lányok körében rendkívül népszerű divatos holmik árusítására, és kevésbé foglalkoznak az elektronikus kütyükkel és játékokkal. Az ikrek azt is tervezik, hogy újra beindítják a mary-kateandashley magazint, amely évekkel ezelőtt mindössze néhány számot ért meg, majd megszűnt. A lapban a tiniknek szóló cikkeken, tanácsokon kívűl természetesen a Dualstar által árusított holnik hirdetései is megtalálhatók lesznek.
"Mivel mindenért keményen megdolgoztunk, óvatosak vagyunk, ha új befeketetésről vagy üzleti döntésről van szó" - nyilatkozta egyszer Ashley. Amíg az ikrek egyetemre jártak, addig a Dualstar Los Angeles-i központjában és londoni kirendeltségen a munkatársaik nélkülük intézték a napi teendőket, viszont a New York-i beszállítókkal ők maguk is tarthatták a kapcsolatot. Judy Swartz, a Dualstar divettervezője szerint sokkal szabadabban hozhattak dontéseket, és komoly terveik voltak egy új márka kialakítására, mely a huszonéves fiatalok igényeit elégíti ki.
Az, hogy az ikerek külön-külön indítanának vállalkozást, egyáltalán nem valószínű, hiszen egész életükben együtt dolgoztak, és kiváló partnerei lettek egymásnak. Amikor megkérdezik őket, mindig azt válaszolják: nincs kizárva, hogy előbb-utóbb önállósodnak, de egyelőre a közös cégüket kell kormányozniuk. Régi menedzserük, Thorne vállalta, hogy néhány hónapon át a tanácsadójuk marad, hogy a rázós helyzeteken átsegítse őket. |